Tapahtumajärjestäjän muistilista: mitä huomioitava 1.6. alkaen?

triangle-image
Aluehallintovirastojen määräysten mukaan alle 50 henkilön yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset ovat sallittuja 1.6. alkaen. Jos järjestelyissä noudatetaan THL:n ja opetus-ja kulttuuriministeriön ohjetta, myös 50-500 henkilön tilaisuuksia voi järjestää.Tapahtumajärjestäjä vastaa tapahtuman toteuttamisesta siten, ettei koronavirukseen liittyvä tautitilanne pahene.
1.6.2020

Tapahtumajärjestäjän muistilista:

– Turvavälien merkitystä on korostettava.

– Tapahtumaan ei saa tulla, jos on mitään sairastumiseen viittaavia oireita.

– Riskiryhmään kuuluvien suositellaan välttämään tilaisuuksia.

– Lähikontaktien välttämiseksi turvavälien henkilömäärä tulee rajata siten, että henkilöiden väliin jää vähintään 1–2 metriä.

– Tilanteissa, joissa saattaa syntyä jonoja tulee ihmisiä muistuttaa ja auttaa turvavälien pitämisessä. Turvavälien ylläpitoa voidaan varmistaa esimerkiksi riittävällä opastavalla henkilökunnalla, etäisyysopasteilla ja ehkäisemällä pitkien jonojen syntyä osallistujien saapumis- ja jakautumisjärjestelyin.

– Tultaessa sisätilaan tai rajattuun ulkotilaan käytetään käsihuuhdetta. Käsihuuhdetta tulee olla helposti saatavilla.

Miten onnistua: 3 pointtia virtuaalitapahtumiin

1. Muista vastuullisuus

Vastuullisuus ollut jo aiemmin yksi tapahtumien tärkeimpiä teemoja, mutta nousee nyt aivan uuteen arvoon. Ekologisuus, vihreät arvot, kotimaisuus ovat tänään selviöitä.

2. Kokeile hybridiä

Hybriditapahtumat ovat hurjassa nousussa! Se ei ole ihme, sillä kasvokkain ja virtuaalisen kohtaamisen yhdistelmällä  tavoitetaan moninkertainen määrä osallistujia. Hybridikonseptilla voidaan yhdistää erilaisia ihmisiä, eri toimialoja, eri kohderyhmiä – sijainnista riippumatta.

3. Mene mukavuusalueen ulkopuolelle

Virtuaalitapahtumissa pitää löytää uusi tapa välittää tunteet ja ilmaista läsnäoloa ilman fyysistä läheisyyttä. Se mikä on artisteille ja esiintyjille normaalia, on meille muille jotain aivan uutta. Vahvistetaan siis jatkuvasti omaa osaamista, myös mukavuusalueen ulkopuolella.

Meillä on loistavia tuloksia miten olemme virtuaalisesti saattaneet ihmisiä yhteen, kannustaneet tiimejä, motivoineet asiantuntijoita, kouluttaneet henkilöstöä ja tukeneet porukoita keskellä korona-arkea.

Lue lisää virtuaalisista menestys-caseista täältä.