Lue parhaat virtuaalitapahtuma-caset! - Factor Nova

Lue parhaat virtuaalitapahtuma-caset!

triangle-image
Mikä ikinä onkaan tapahtumasi tarkoitus ja tavoite, toteutamme innovatiiviset ja yrityksesi tarpeita vastaavan persoidun tapahtuman, josta jää syvä ja positiivinen muistijälki pitkäksi aikaa. Kokosimme sinulle mielenkiintoisen case-listan, lue ja vaikutu.
5.6.2020

Saako virtuaalitapahtumista oikeasti elämyksellisiä?

Kyllä saa, kunhan ne suunnitellaan ja toteutetaan personoidusti – sekä järjestäjän että katsojan tarpeet huomioiden. Laadukkaasti tehdyt virtuaalitapahtumat ovat ainutlaatuinen ja tehokas tapa pitää omasta sidosryhmästä huolta ja käydä heidän kanssaan vuoropuhelua etänä.

Meillä on loistavia tuloksia miten olemme virtuaalisesti saattaneet ihmisiä yhteen, kannustaneet tiimejä, motivoineet asiantuntijoita, kouluttaneet henkilöstöä ja tukeneet porukoita keskellä korona-arkea.

”Mikä on hybriditapahtuma?

Hybriditapahtuma on oiva tapa yhdistää virtuaalinen ja kasvokkain kohtaaminen. Näin saadaan paikan päälle pienempi porukka live kohtaamiseen ja samaan aikaan isotkin massat mukaan linjoja pitkin. Autamme mielellämme suunnittelemaan teille tapahtuman, jossa kohdataan etänä tai sekä livenä että virtuaalisesti – aina yhtä elämyksellisesti!

Näin se tehdään: lue parhaat case-esittelymme virtuaalitapahtumista!

StudioBHG Radiolähetys

BHG Finland // StudioBHG

Radiolähetykset eroavat normaaleista virtuaalitapahtumista esimerkiksi siinä, että yleisö voidaan sitouttaa ennakkomarkkinoinnilla erilaisten biisitoiveiden ja kysymysten avulla. Terveisiä rakkaille työkavereille voi lähettää studioon tai studiosta soitetaan kotikatsomoon, joten suoran lähetyksen fiilis on todella läsnä. Juuri näin tapahtui myös BHG Studion vuorovaikutuksellisessa radioshow:ssa.

Lue lisää viihtyisästä, mieleenpainuva ja yhteishenkeä kohottava iltapäivä, joka toi iloa ja hyvää fiilistä koko BHG Finlandin henkilöstölle!

RadioGaala 2021 virtuaalitapahtumana oli huipputoteutus

RadioMedia // RadioGaala 2021

Radion vuosi huipentui virtuaalisessa RadioGaalassa, jossa palkittiin vuoden radioteot ja -ihmiset. Tapahtumassa palkittiin ammattituomariston valitsemat RadioAwards-voittajat sekä julkistettiin yleisön äänestämät vuoden radiojuontajat ja -ohjelmat. Vuoden 2021 gaala oli värikäs virtuaalitoteutus. Tunnelmaa päälavalla loivat huippujuontajat Mikko Leppilampi ja Suvi Hartlin sekä Suomen eturivin tähtiartistit: Happoradio, Kaija Koo, Mira Luoti, Aksel Kankaanranta ja Reino Nordin.

Lue lisää huipputoteutuksesta ja katso voittajat!

EY Entrepreneur of the year 2020 juhlagaala tapahtumakeskus Telakka

EY // Entrepreneur of the Year juhlagaala​

Suomalaisen yritysmaailman arvostetuimpiin gaaloihin lukeutuva EY – Entrepreneur of the year juhlagaala jouduttiin siirtämään poikkeusolojen vuoksi täysin virtuaaliseksi. Tavoite oli luoda yhtä juhlava ja perinteikäs, mutta yllätyksellinen virtuaalitilaisuus kuin legendaariset EOY-juhlagaalat.​ Factor Nova rakensi yhdessä EY:n kanssa elämyksellisen ja interaktiivisen juhlagaalan, jonka henki huokui yrittäjien juhlatunnelmaa. Virtuaalilähetys toteutettiin Telakka-studiolta, jonne myös oli myös suunniteltu fyysinen juhlagaala pidettäväksi. Juhlagaala oli virtuaalinen ilotulitus, jossa ehdokkaiden, palkittujen ja artistien huikea eläytyminen takasivat rennon juhlavan tunnelman ympäri Suomea.​

Tuloksena saimme ehdokkaille ja palkituille kunnianarvoisensa gaalan, joka varmasti toimii tiennäyttäjänä tulevaisuuden virtuaaligaaloille.​

Paulig kahvilähettiläät

Paulig // Pauligin kahvilähettiläät 70 vuotta

Kahvin päivänä juhlittiin Pauligin kahvilähettiläiden pitkää, 70-vuotista taivalta. Pauligin kahvilähettiläiden menestyksekästä ja pitkää matkaa haluttiin kunnioittaa hyvällä kahvihetkellä paahtimon henkilöstön ja entisten kahvilähettiläiden kesken. Pauligin Kulma -kahvilaan muodostettiin virtuaalikahvittelun studio, joka sisustettiin juhlan kunniaksi tunnelmalliseksi 50-luvun kahvioksi.

Näyttävä 50’s coffee shop vangitsi ohikulkijoiden katseita ja tapahtuma herätti mielenkiintoa eri medioissa mm. Maikkarin Uutisaamussa ja Kymppi uutisten loppukevennyksessä saatiin nauttia kahvihetki nykyisen kahvilähettilään Inkun kanssa.

Cisco Studio // Human innovation

Vaikuttavassa ja viihdyttävässä Cisco Studiossa nähtiin huippuesiintyjiä Iron Maiden -yhtyeen solistin Bruce Dickinsonin johdolla. Tapahtumassa rikottiin teknologiamyyttejä ja tuotiin asiakasratkaisujen kautta esimerkkejä siitä, miten teknologia auttaa ratkaisemaan liiketoiminnan haasteita sekä toimii liimana ihmisten ja muutoksen välillä.

Cisco Studio tarjosi osallistujille kolme mielenkiintoista kanavaa: Innovation Channel, Labra Live ja Possibilities Channel. Innovation Chanelilla pureuduttiin mm. asiakastoteutuksiin, joilla on ratkottu liiketoiminnan haasteita, Labra Livessä rakennettiin toimivia kokoonpanoja sukeltamalla teknologian syövereihin ja Possibilities Channel tarjosi uusimmat innovaatiot ja tulevaisuuden teknologiat. Vuorovaikutuksellinen ja visuaalinen toteutus sai yleisön sitoutumaan ja loistavat esiintyjät täydensivät huippusisällöin upean tapahtumakokonaisuuden.

Visma On-Air henkilöstötapahtuma

Visma On-Air // Vuorovaikutuksellinen radioshow

Asiakas halusi järjestää yli 1500 työntekijälle ikimuistoisen perjantai-illan tilanteessa, jossa perinteisen pikkujoulun järjestäminen oli mahdotonta. Tuloksena oli vuorovaikutuksellinen radiolähetys, jota säestivät Radio Suomipopistakin tutut Janni Hussi ja Tuukka Ritokoski sekä Visman oma supersankari Pasi Örn.

Lue lisää vuorovaikutuksellisesta radiolähetyksestä!

Fuck Cancer Run 2020 virtuaalitapahtuma

Sylva ry // Fuck Cancer Run 2020

Sylva ry on järjestänyt vuodesta 2017 lähtien syöpää sairastavien nuorten aikuisten hyväksi Fuck Cancer Run -juoksutapahtuman. Perinteinen hyväntekeväisyysjuoksutapahtuma järjestettiin tänä vuonna virtuaalisena. Iloinen, koskettava, tsemppaava ja positiivisuutta viestivä tapahtuma keräsi juoksijoita ja tukijoita mukaan ympäri Suomea hyvän asian puolesta.

Lue lisää Suomen ensimmäisestä virtuaalisesta hyväntekeväisyystapahtumasta.

Kiwa Tietopäivä

Kiwa // Sertifioinnin Tietopäivä

Tavoitteena oli osallistujamäärän kasvattaminen ja nostaa perinteikäs Tietopäivä uudelle tasolle sekä olla edelläkävijä asiantuntijaseminaarien viemisessä digitaaliseksi. Rakensimme yhdessä asiakkaan kanssa mielenkiintoisen sisältökokonaisuuden ja perinteisen asiantuntijaseminaarin vieminen onnistuneesti ja kiinnostavalla tavalla digitaaliseen ympäristöön herätti suuren yleisön kiinnostuksen. Edellisvuoden moderaattori Mikko Kuustonen valjastettiin juontajaksi ja panostimme markkinoinnissa liikkuvaan kuvaan tuomalla mm. esiintyjiä esille videoiden avulla. Hyödynsimme myös virtuaalista ympäristöä ja etukäteen järjestetyillä tapaamisilla saimme luotua vierailevien puhujien kesken hypettävän ilmapiirin, joka näkyi hyvin suorassa lähetyksessä. Keynopuheenvuorojen sijaan kaikki vieraat tulivat keskustelevaan ja lämminhenkiseen studiokeskusteluun, joka vapautti heidät irti omista esityksistään sekä avasi vuorovaikutukselle ja uusille näkökulmille tilaa.

Palaute katsojilta oli erittäin positiivinen ja Tietopäivän osallistujamäärän kasvoi selvästi edellisvuodesta!

CGI On Air vol 2

CGI On Air vol 2 // Supersuosion saavuttanut radioshow sai jatkoa

Huippusuosion saavuttanut CGI:n sisäinen radiokanava sai jatkoa. Keväällä asiakas ei halunnut järjestää liian asiapitoista tai perinteistä webinaaria henkilöstölleen. Ratkaisuna oli osallistava, omaperäinen ja persoonallinen CGI:n sisäinen radiokanava. Tapahtuma oli menestys ja moni laittoi lähetykseen viestiä, että toteutus oli paras henkilöstötapahtuma ikinä ja vaativat tapahtumalle jatkoa. Henkilöstön toive toteutui, kun uuden tilikauden kunniaksi järjestettiin CGI On Air vol 2.

Radioshow sai jälleen erinomaista palautetta ja kanavalta kuului päivän aikana sopivasti asiaa viihteellisessä muodossa ja lähetys osallisti jälleen inspiroivasti henkilöstön ympäri Suomea. Ensimmäistä lähetystä seurasi piikeissä noin 1000-1200 kuuntelijaa ja CGI On Air vol 2 saavutti jopa yli 2000 kuuntelijan huiman rajan.

3StepIT Referenssi Factornova

3stepIT // Making Waves -kickstart

Henkilöstötapahtuma, joka loi aaltoja radioaalloilla. 3stepIT:n kickstart –tilaisuuden teema ”We are making waves” kertoo yrityksen tavasta toimia edelläkävijänä – aaltoja luoden, ei vain niillä matkustaen. Asiakkaan toimitiloihin rakennettiin radiolähetystä varten studio, jossa juontajina toimivat Madventuresin seikkailijat Riku ja Tunna. Yrityksen strategiaa käytiin läpi haastattelujen muodossa Rikun ja Tunnan vetäminä. Näin jokaiseen osioon saatiin myös viihdettä mukaan. Lisäksi työntekijöitä palkittiin arvojen mukaisesta toiminnasta. Tapahtumassa arvokeskustelut ja tiukka asia tuotiin konkretian tasolle rennon toteutuksen ja kiinnostavien keskusteluiden keinoin.

Perinteisen syyskauden kickstart-tapahtuman siirtyessä verkkoon positiivisen palautteen määrä yllätti: myös yleisö teki aaltoja, koska tapahtuma oli menestys!

Henkilöstön hyvinvointitapahtuma

Virtual Wellbeing Session // Henkilöstön hyvinvointitapahtuma

Energiaa, inspiraatiota ja positiivista asennetta virtuaalisesti. Asiakkaamme hyvinvointi-tapahtuma oli alun perin tarkoitus järjestää fyysisenä tapahtumana, mutta toteutus muuttui koronaepidemian myötä virtuaaliseksi. ​Tavoitteena oli tuoda hyvinvointia, iloa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta henkilöstölle etätyön aikana.

Saimme tuotua henkilöstö yhteen virtuaalisesti kuulemaan motivoivaa ja inspiroivaa puheenvuoroa, osallistumaan, innostumaan ja verkostoitumaan. Lue lisää energisestä ja innostavasta tapahtumasta!

Case: Cisco HR-tapahtuma – Irinan virtuaalikeikalla luksusta korona-arkeen

Cisco halusi rakentaa työnantaja mielikuvaa, tuoda työntekijöille ja yhteistyökumppaneille iloa korona-arjen keskelle artististriimauksella. Esiintyjäksi valittiin taitava, mielenkiintoinen ja puoleensavetävä Irina. Tapahtuman alussa oli Ciscon toimitusjohtajan lyhyt tervehdys henkilökunnalle. Tapahtuma oli kustannustehokas toteutus, joka vaikutti positiivisesti korona-aikana henkilökunnan ollessa etäyhteyksien päässä. Henkilökunnan lähettämät viestit ja kuvat, jotka näkyivät läpi koko lähetyksen, loivat yhteenkuuluvuuden tunnetta, positiivisuutta ja tsemppihenkeä.

Lue lisää miten artististriimaus onnistuu.

Rakkaudella Äidille – Suomen naurattavin äitienpäiväshow

Factor Novan oma asiakastapahtuma, jota juonsi koko kansan rakastama imitaattori Jarkko Tamminen. Tapahtumassa musiikista vastasi Pete Parkkonen ja lähetyksessä vieraili myös Suomen eturivin henkilöitä omilla äitienpäivän videotervehdyksillä. Tapahtumassa oli mahdollisuus lähettää omia terveisiä äidilleen Jarkko Tammisen imitoidessa ne suosikkihahmona, kuten Tarja Halonen, Sauli Niinistö ja Andy McCoy. Tapahtuma oli menestys ja live-lähetystä seurasi parhaimmillaan 12 000 ihmistä.

Lue lisää, kuinka Suomen naurattavampia tapahtumia järjestetään.

Case: CGI On Air – vappuaaton radiokanava

CGI On Air oli osallistava, omaperäinen ja persoonallinen CGI:n sisäinen radiokanava. Moni laittoi lähetykseen viestiä, että toteutus oli paras henkilöstötapahtuma ikinä. Tapahtuma sai kehuja varsinkin siitä, ettei se ollut perinteinen seminaari vaan osallisti kuuntelijoita. Myös Suomen huippujuontajat Viki, Köpi ja Kari saivat paljon kiitosta tapahtumasta.

Lue lisää miten rakentaa työnantajamielikuvaa viihteen keinoin.