Radiolähetys nostaa tapahtumasi uusille aalloille
Tehdään yrityksen oma radiolähetys
Etäpalavereiden ja sosiaalisen eristäytyneisyyden haasteena on yhteisöllisyyden luominen ja osallistaminen. Juuri nyt, kun se on entistä tärkeämpää. Live radiolähetys tai jopa oma radiokanava, avaa uusia mahdollisuuksia, innostaa osallistumaan, jakaa kiinnostavasti tietoa sekä mahdollistaa joustavasti osallistuminen.
• Yhdistää kuulijoita globaalisti
• Sopivasti asiaa ja viihdettä
• Uudenlainen, mutta tuttu tapa aktivoida & osallistua
• Voi seurata vaikka tien päältä
• Henkilöstölle ja sidosryhmille
Datan kerääminen on helppoa ja tulokset puhuvat puolestaan:
• Radioaalloilla pysytään jopa 4h ajan
• Case: Livetapahtumassa 1200 henkilöä, radiossa 2000 henkilöä
• Ennakko- ja jälkimarkkinointi sekä osallistaminen innostaa
• Paljon positiivista puhetta ja kuvien jakoa tapahtuman jälkeen
• Lue alta menestys-caset ja toteutukset tai kysy lisää, kuinka onnistunut tapahtuma luotaisiin teille!
Kaipaatko apua ideointiin? Kysy lisää
Vappuaaton radiokanava
Tavoitteena mm. rakentaa työnantajamielikuvaa viihteen keinoin. Ratkaisuna osallistava, omaperäinen ja persoonallinen yrityksen sisäinen radiokanava. Osallistu mistä päin Suomea tahansa!
Case CGI On Air Vappuradio henkilöstölle: 18 paikkakuntaa, 4h lähetys ja tuloksena menestys. Lähetystä seurasi piikeissä noin 1000-1200 kuuntelijaa. Palaute:”Paras henkilöstötapahtuma ikinä! Lisää tätä juhannukseksi ja uusinta seuraavana Vappuna.”
Case CGI ON AIR vol 2: Henkilöstön toive CGI On Air konseptille sai jatkoa tilikauden avajaisilla. Tapahtuma ylitti Vappuradion osallistujamäärän: ”Vol 2 tavoitti 2000 kuuntelija.
Juhannusradio, kesäjuhlat
Toteuta oman henkilöstön kesäpäivät radioaalloilla. Iloa ja hyvinvointia sekä keskikesän taikaa! Radiolähetyksessä sisällöntuotanto käsikirjoitetaan konseptiin sopivaksi. Asiapitoinen osuus voidaan myös tuoda esille innostavalla tavalla: vaikkapa saunan lauteilla keskustellen.
Kesän keskustelukonsepteja oman asiaohjelman lisäksi:
• Grillinurkka
• Lisää löylyä –ohjelma (suomalaisen saunakulttuurin ABC)
• Juhannustaikoja ja -uskomuksia
• Juhannusheilan metsästys
• Paras juhannusasu –kilpailu
• Liikennetiedotukset
• Säällä kuin säällä: vuoden 2021 sääennuste kesälle (viihteellinen tai yrityksen sisäistä asiaa)
Musiikkia ja aktivointeja
Radiomusiikista päättävät kuulijat. Sitouta henkilöstö ja ota heidät mukaan valitsemaan suosikkejaan ja hyödynnä toimivia kokonaisuuksia. Vaihtoehtoina on esimerkiksi: toivekappaleiden valinta, yrityksen oma soittolista Spotify:n, radiojinglet luovat ammattimaisuuden.
Innostavia kilpailuja. Loistava tapa osallistaa ja pitää henkilökunnan mielenkiinto yllä on luoda mm. erilaisia innostavia kisoja. Radiolähetyksen ympärille on luotevaa rakentaa esimerkiksi: levyraati, tunnista ääni, tunnista biisi/äänestä paras juhannusbiisi, tiimihaasteet, etävisa, tuunaa rantahattu, vasta vai vihta -testi.
Äitienpäivän rakkautta
Luodaan toisenlainen asiakastapahtuma, joka lämmittää sydämiä. Äitienpäivä on rakkautta, mutta myös iloa. Toimme Factor Novan asiakkaat, heidän äitinsä ja pari tunnettua äitiä yhteen Suomen naurattavimpaan äitienpäivä-showhun. Case Rakkaudella Äidille – Suomen naurattavin äitienpäiväshow: Sidosryhmien mukaantulo nostaa katsojamäärät huikeiksi: noin 12 000 seuraajaa. Ja tallennetta katsoi vielä 3 000 silmäparia lisää.
Radioshow ja live-esiintyjät
Äitienpäivän radiolähetystä vetämään innostava ammattijuontaja, esim. Jarkko Tamminen, Vappu Pimiä tai Mikko Kuustonen.
Lähetystä tähdittävät:
• Äitien toivomat musiikkiesitykset
• Studiohaastattelut
• Videotervehdykset äideille
• Esitetään nauhoitettuina tunnetuilta kasvoilta lyhyitä äitienpäivätervehdyksiä
Äitienpäivän tanssit
Radiolähetys huipentuu livekeikkaan studiossa ja tansseissa kotona! Aktivoinnin ei tarvitse aina olla tietoon & osaamiseen pohjautuvaa. Tanssiminen, hyvä tunnelma, sekä nauraminen vapauttavat endorfiineja. Hyvän olon tunne sitouttaa ja yhdistää.
Jouluradio
Tavoitteena mm. tuoda valoa pimeyteen, kiittää vuodesta ja järjestää yhteisöllisyyttä lisäävä henkilöstötilaisuus. Radiolähetyksessä yhdessä tekeminen ja jakaminen nousevat tärkeään arvoon. Innostavan käsikirjoituksen kautta myös tarinat heräävät eloon.
Hyvin suunniteltu radiokonsepti on uniikki, ja muuntautuu helposti uusien teemojen kautta
Kuuntelijat pystyvät koko lähetyksen ajan kommentoimaan viestiseinän kautta radiolähetykseen suorana omia kysymyksiään ja mielipiteitään, lähettämään kuvia sekä osallistumaan äänestyksiin ja kilpailuihin.
Case Visma On Air pikkujouluradio: Asiakas halusi järjestää työntekijöilleen ikimuistoisen perjantai-illan tilanteessa, jossa perinteisen pikkujoulun järjestäminen oli mahdotonta. Tuloksena oli vuorovaikutuksellinen radiolähetys, jota oli kuuntelemassa yli 1500 henkilöä. Radiolähetystä säestivät Radio Suomipopistakin tutut Janni Hussi ja Tuukka Ritokoski sekä Visman oma supersankari Pasi Örn.
Varaa nyt oma lähetyksesi!
Ota yhteyttä asiantuntijaamme