Messuosaston suunnittelua raikkaalla otteella | Messuosastot
Messuosaston suunnittelua raikkaalla otteella

Messuosaston suunnittelu

triangle-image

Messuosaston suunnitelua raikkaalla otteella

Messuosastot ovat loistavia alustoja viestien ja ihmisten vaikuttaville kohtaamisille, jotka onnistuessaan johtavat mitattaviin tuloksiin. Suunnittelemme raikkaiden messuosastoratkaisujen lisäksi myös ennakko- ja jälkimarkkinoinnin toimenpiteet, osaston digitaaliset sisällöt, aktivoinnit ja liidienkeruun.

Messut ovat enemmän kuin messuosasto. Opastamme ja ohjeistamme aina asiakkaan henkilökunnan ottamaan kaiken hyödyn irti messuosallistumisesta ja tarvittaessa tarjoamme lisää osaavaa avustavaa henkilökuntaa tukemaan tavoitteiden täyttymistä.

Suosimme kestäviä ja uusiutuvia materiaaleja sekä monikäyttöisiä messukonsepteja, jotta myös vastuullisuus pääsee esille messuosaston suunnittelussa. Edellytämme itseltämme ja kumppaneiltamme osastoelementtien kierrätystä ja jätteiden lajittelua osana kokonaispalvelua.

Kohdataanko? Se kannattaa, sillä saamme enemmän irti tapahtumista!” – Ota yhteyttä

Millainen on hyvä messuosasto?

Hyvä messuosasto on suunniteltu kiinnostavasti ja toimivasti, jolloin se houkuttelee ja palvelee kohdeyleisöä. Tässä on muutamia perusasioita, jotka auttavat tekemään messuosastosta hyvän

1. Kiinnostava ulkoasu: Messuosaston ulkoasu ja sisustus voivat houkutella vierailijoita ja antaa heille hyvän ensivaikutelman. On tärkeää huolehtia siitä, että messuosasto näyttää siistiltä ja ammattimaiselta.

2. Informatiivinen ja kiinnostava sisältö: Messuosastolla on tärkeää tarjota vierailijoille informaatiota yrityksestä, tuotteista tai palveluista, jotka esitellään. On myös tärkeää luoda sisältö, joka houkuttelee vierailijoita ja pysäyttää heidät osastolla.

3. Toimiva ja miellyttävä ympäristö: Messuosaston on oltava mukava ja toimiva paikka vierailla. On tärkeää huolehtia siitä, että osastolla on tarpeeksi tilaa liikkumiseen ja että esitteet ja muut materiaalit ovat helposti saatavilla.

4. Oikean henkilöstön valinta: Messuosastolla on tärkeää, että henkilöstö on ammattitaitoista ja ystävällistä. Henkilöstön pitäisi osata vastata kysymyksiin ja auttaa vierailijoita tehokkaasti.

5. Osallistava ja interaktiivinen sisältö: Hyvä messuosasto tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden osallistua ja kokea asioita itse. Tämä voi olla esimerkiksi demoja tai pieniä kokeiluja, jotka auttavat vierailijoita ymmärtämään tuotteita tai palveluita paremmin.

”Hyvä messuosasto on suunniteltu kiinnostavasti ja toimivasti, jolloin se palvelee kohdeyleisöä.”

Messuosaston suunnittelu: K-Rauta

Messuosaston suunnittelu: K-Raudan messuosasto Habitaren messuilla.
K-Raudan messuyhteistyö Factor Novan kanssa alkoi keväällä 2018, Habitaren messuosaston suunnittelun osalta. Briefinä oli luoda osallistuttava messuosasto ja kokonaisuus, joka esittelisi sisustamisen pintamateriaalien tuotteet uudella mielenkiintoisella tavalla. Lopputuloksena syntyi toiminnallinen Mood Board -inspiraatiopöytä, jonka ympärillä asiakkaat ja messuvieraat saivat luoda omia sisutusmateriaaliyhdistelmiä. Tapahtumatuottajana Factor Nova antaa meille mahdollisuuden toteuttaa villeimmätkin ideamme – annamme myös arvoa sille, että he toimivat sparrauskumppanina, alusta asti, meidän ideoiden ja ajatusten lähtökohdista. Täytyy kuitenkin muistaa, että asiakkaalla on yhtä suuri vastuu tapahtuman ideoinnissa ja toteutuksessa, kuin tapahtumatoimistollakin. Hyvää messukokemusta ei synny loppukuluttajalle, jos asiakas ei itse tunne kohdeyleisöään ja tuotteitansa perinpohjaisesti – sen tietämyksen avulla voidaan tapahtumatoimiston avulla luoda messuista elämyksellisiä ja tarinan kerronnallisia osastoja.Voin todella suurella sydämellä suositella Factor Novaa partneriksi elämyksellisten messukokonaisuuksien ja tapahtumien rakentamiseen sekä luovaan puolen sparraukseen varsinkin, jos etsitte idearikasta ja rohkeaa toteuttajaa, joka ei pelkää rikkoa rajoja. Tarja Viilola, Senior Brand Manager, Kesko – K-Group

Messuosastot kolmena peräkkäisenä vuotena: Securitas Oy

Messuosastot kolmena peräkkäisenä vuotena: Securitas Oy:n messuosast Finnsec-tapahtumassa.
Toimiva tilasuunnittelu on onnistuneen näyttelyosallistumisen perusedellytys. Osaston tulee tukea bränditarinaamme ja mahdollistaa onnistuneet, tavoitteidemme mukaiset kohtaamiset vieraiden kanssa. Factor Nova on suunnitellut ja toteuttanut Securitaksen tärkeimmän messutapahtuman Finnsec-näyttelyn messuosastot kolme kertaa peräkkäin. Yhdessä olemme onnistuneet luomaan käytettävissä olevasta tilasta toimivan ja sopivasti uusiutuneen kokonaisuuden, joka on tarjonnut erinomaista näkyvyyttä brändillemme ja houkutellut messukävijöitä tutustumaan palvelutarjontaamme. Marjukka Keltikangas, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Securitas Oy

Ota yhteyttä

Olemme täällä sinua ja tapahtumiasi varten, pyydä tarjous!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.