Saint-Gobain Gyproc | Factor Nova

Saint-Gobain Gyproc

Saint Gobain- rakennustuotteisiin kuuluva Gyproc lanseerasi Suomessa vuoden 2016 alussa uuden rakennusalaa mullistavan Gyproc Habito ™ rakennelevyn. Lanseeraus oli monivaiheinen ja  käynnistyi tiiseri-videolla, jolla kaikki menee pieleen: kiinnitykset eivät pidä, levy ei kestä jne. Provosoiden valoitettiin kaiken mennessä pieleen tunnelin päässä olevan valoa, onhan uusi levy tulossa. Videon myötä käynnistettiin some-näkyvyys ja pöhinä Artun ja uuden levyn välillä alkoi.

Vuoden ensimmäisten rakennusalan messujen yhteydessä julkaistiin lanseerausvideo, jossa maailman luokan malliin vastattiin tiiseriin haasteisiin ja tuotiin esille  levyn käänteentekeviä ominaisuuksia. Some kansaa aktivoitiin haasteilla ja arvonnoilla läpi vuoden. Tuotetta esiteltiin 8 rakennusalan messuilla, asuntomessuilla, roadshowlla ja 1to1 tapaamisilla suunnittelu-ja arkkitehtitoimistoilla. Kampanja päättyi Arttu Wiskarin- keikalle Habito Festeille, jonne kokoontui Gyprocin henkilökuntaa, asiakkaita ja #kovassaiskussa- kilpailuiden voittajia juhlistamaan menestyksekästä lanseerausvuotta.

Gyproc Habito™ lanseeraus oli onnistunut kaikin puolin, myös tulosten valossa ja tavoitteet saavutettiin kaikilla osa-alueilla. Sosiaalisen median lähtötilanne oli 0 ja lanseerausvuoden päätyttyä Gyproc Suomi- fb-sivulla on yli 800 tykkääjää. Kampanjavideot saivat facebookissa yli 179 000 katselukertaa ja yksittäiset fb-postaukset tavoittivat parhaimmillaan yli 60 000 henkilöä.

 

Projektitiimi: projektipäällikkö Tuulia Hakamäki, asiakkuusjohtaja Pauliina Kuokka