Riski kannattaa aina? | Factor Nova

Riski kannattaa aina?

Riski kannattaa aina
helmikuu 28, 2017

Riski kannattaa aina?

Sanonta ”riski kannattaa aina”- tuppaa jakamaan kuulijat kahteen kuppikuntaan; on pessimistit, jotka pysyvät mielellään mukavuusalueella ja etenevät hitaasti ottamatta kuitenkaan riskiä. Vastakkaisella puolella on optimistit, nuo iloiset yrittäjät ja uskojat, jotka näkevät riskin mahdollisuutena. He marssivatkin rinta rottingilla kohti heikompiakin jäitä. On yritettävä, ja poistuttava mukavuusalueelta pystyäkseen uudistumaan ja kehittymään. Optimistilla on tietenkin riskinsä, lopputulemaa ei voida ennustaa, vaikka odotukset ovatkin olemassa, kannattaako riski sittenkään?

Mukavuusalueelta poistuminen on meillä Factor Novalla jokapäiväistä puuhaa ja siitä suurin kunnia kuuluu asiakkaillemme. Arkeemme kuuluu myös jatkuvassa kilpailutilanteessa olo, joka jo sinänsä haastaa jatkuvaan uusiutumiseen. Toivotaanhan jokaiseen projektiin jotain uutta, innovatiivista ja massasta erottautuvaa. Kuitenkin joskus käy niin, että lopputoteutuksessa turvaudutaan totuttuihin ja ehkä liiankin turvallisiin toteutustapoihin. Peiliin katsomista on molemmin puolin, onhan mahdollista, että uusi teknologia, tapahtumapaikka tai kenties toteutustapa olisivat uusia ja erilaisia niin meille kuin asiakkaillemmekin. Tarvitaan aimo annos rohkeutta ja optimismia, loppuun vietyjä suunnitelmia unohtamatta, jotta homma voitaisiin viedä maaliin. Yhdessä, mukavuusalueen ulkopuolella saavuttaen kenties jotain ennennäkemätöntä! Olisiko tässä raketti, jonka avulla suomalainen tapahtumamarkkinointi räjäytettäisiin maailman kartalle?

Suurin hidaste on varmasti aiemmin mainitsemani pessimismi ja sen tuoma pelko. Kuinka monta kertaa olemme kuulleet sanonnan ”parempi pelata varman päälle”? Liinat vedetään kiinni loppumetreillä ja palataan mukavuusalueelle. Nyt jos koska on aika. Aika nousta barrikadeille ja kääntää kelkka. Luovutaan suomalaisesta perisynnistä, vaatimattomuudesta. Voitetaan pelko ja epävarmuus, haastetaan ja kyseenalaistetaan, lopuksi toteutetaan! High risk – high reward, olen joskus kuullut sanottavan. Suunnitellaan ja toteutetaan huolella, minimoidaan riskit, mutta tehdään kaikki tämä mukavuusalueen ulkopuolella. Vain tekemällä näin voimme kehittyä ja saada enemmän irti tapahtumamarkkinoinnista liiketoiminnan tueksi. Menestys kun ei tule ilmaiseksi.

Viime vuoteen mahtui lukuisia esimerkkejä periksi antamattomuudesta, rohkeudesta ja erinomaisesti loppuun asti toteutetuista visioista, jotka eivät kaatuneet munattomuuteen. Niistä nostan esiin Gyprocin Habito-lanseerauksen ja CWT:n 360 Experience tapahtuman. Gyproc Habito, tuo käänteentekevä kipsilevy lanseerattiin ennennäkemättömällä tavalla pilke silmäkulmassa hyödyntäen kampanjan keulakuvaksi valittua Arttu Wiskaria. Puolestaan CWT:n 360 Experience tapahtumassa otettiin askel tuntemattomaan uudenlaisen teknologian avulla. Tapahtumassa käytettiin erilaisia tapahtumateknologioita ja lisättyä todellisuutta hyödynnettiin tiedettävästi ensimmäistä kertaa Euroopassa seminaarin asiaosuudessa juontajan noustessa lavalle lentokoneen ikkunasta. Projekteihin voit tutustua tarkemmin tästä: CWT, GYPROC. Tulokset puhuvat puolestaan.

Loppukaneettina vielä, ollaan rohkeita, haastetaan, kyseenalaistetaan, toteutetaan huolella ja näytetään muille närhen munat! Kun me näin tehdään, uskallan luvata mitattuja tuloksia, joista nyt voimme vain haaveilla!

Pauliina Kuokka

Pauliina Kuokka

Kirjoittaja on Factor Novan asiakkuusjohtaja, intohimoinen markkinoija ja itsensä kehittäjä. Vapaa-ajalla Pauliina haalii uusia kokemuksia tapahtumista eri aloilta.

Email